vrijdag 2 december 2011

10 Pet Peeves

Pet Peeves zijn dingen die je irriteren. Het ergert je, elke keer! Ik zal 10 van mijn pet peeves vertellen...

1. Standaardfouten in het Engels. They're en their, you're en your, it's en its... Ik kan me wel voorstellen dat je ze door elkaar slaat, maar als je het één keertje echt goed leert, zou het moeten lukken, toch? 

2. Een onnodige grove opmerking krijgen van een onbekende. Opbouwende kritiek, oké, maar je moet niet alles afbreken! Ik heb er hele concrete voorbeelden van uit mijn dagelijks leven. Zo fietste ik overlaatst nog met een vriendin op het fietspad (kan je gerust met twee naast elkaar fietsen). Ik fietste op mijn deel, niet op het voetpad. Ik was aan het praten en lachen, toen opeens een oude man naar me schreeuwde: "Daar moet je fietsen, stuk uitschot!". Hij was niet gigantisch breed en had nog meer dan een meter voetpad. Slechte dag, misschien?

3. Als de computer niet meewerkt. Ik kan echt vreselijk pissed worden als internet niet werkt, of als er iets blokkeert. Gelukkig heb ik het lesje van documenten op tijd opslaan nu wel geleerd. Maar, als hij snel moet gaan, steekt de laptop meestal zijn middelvinger op naar mij.

4. Wanneer iemand naar me toekomt, een normaal gesprek aangaat, gevolgd door een awkward silence  en me dan probeert uit te vragen over iets privé. Als je iets wilt weten en je kent me niet, vraag het meteen! De hele "hallo-alles goed?"-conversatie hoeft er dan voor mij écht niet bij.
4. Al iemand me iets wil vertellen, maar ervoor zegt: "Maar niet boos worden he? Beloofd?". Natuurlijk knik je, want je wilt het weten. Dan lijkt het iets super ergs te zijn, en dan hoor je achteraf: "Ik wist dat je boos zou zijn...". Jep, dat is dé manier om mij boos te krijgen!

5. Verliefde koppeltjes die all over elkaar zijn. Ja hoor, schattig, maar niet als ik bijna het kwijl er af zie druipen. OF meisjes die elke week een ander lief hebben. Sure, being in love is great, but too much is just.. too much!

6. Meisjes die alle calorieën tellen. Komaan zeg! Als je wat beter in vorm wil zijn, doe dan aan sport en eet wat gezonder. Té mager is ook niet mooi!
Ik vind het ook vrij erg dat het in de modewereld zo broodnodig is om mager te zijn. Ik ben van de overtuiging dat iets rondere meiden mooier zijn.


 
 
7. Het geluid als je het rietje in de bekers van McDonalds stopt. Argh, enkel en alleen van er aan te denken krijg ik een koude rilling over mijn rug! 

 8. Mensen die niet in de liefde geloven of hun hart niet volgen. Zelf ben ik een persoon dat onbewust met mijn hart kiest. Het is zo'n gewoonte! Het leven is zo spontaan als ik niet nadenk! Give it a try! 

8. Probeer geen babbeltje te maken met mij als ik 2 seconden wakker ben. Ik kan gerust een ochtendmens zijn, maar tot ik opgemaakt en gekleed ben, hoef ik geen levensverhalen te horen.  

9. Als iemand je nieuwsgierig maakt, maar het dan niet wilt zeggen. Drives me crazy!

10. Uit de auto moeten als een leuk liedje op de radio is. Je hebt zeker een uur in de auto gezeten, niets leuk op de radio. Je moet bijna uitstappen, en daar is het. Het perfecte liedje om jou even dat oppeppertje te geven. En je moet uit de auto! *zucht*

En, wat zijn jouw pet peeves? En heb je er ook zo veel, of ben ik alleen?
See you next time!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten