woensdag 25 januari 2012

Review: MAC Paintpot in 'Painterly'

Toen ik de laatste keer naar MAC ging, stond er heel wat op mijn verlanglijstje! Ik kijk veel video's op youtube en ik had gemerkt dat veel guru's een paintpot gebruiken als eyeshadow base. Zoals jullie weten, gebruiken veel make-uplovers de Urban Decay Eyeshadow Primer Potion, maar ik had zoveel gehoord over de paintpots dat ik er zelf echt ook één wou! De mijne is in 'Painterly'.


Zoals jullie weten zorgt een oogschaduwbasis ervoor dat je oogmake-up een hele dag blijft zitten, zonder te creasen, smudgen of vervagen.
De paintpot die ik heb is zeer huidskleurig, dus het verschil met mijn huid is amper te zien. Als je een zeer lichte of een donkere huidskleur hebt, zal je de base wel zien zitten. Veel maakt dat echter niet uit, aangezien je er toch oogschaduw overheen doet.
Ik heb de kleur van de paintpot geswatcht op mijn hand:


Zoals jullie duidelijk kunnen zien, zie je amper verschil met mijn huidskleur.
Natuurlijk heb ik ook een oogschaduw geswatcht voor jullie! Degene die ik heb gebruikt, is één van mijn favoriete feestkleurtjes: Kiko eyeshadow in 136. Het is een cranberry kleurtje en het is echt prachtig! Deze oogschaduw heb ik gekocht toen ik met Jani een shoptrip maakte naar Lille (= Rijsel). Hier is een foto van de verpakking en de kleur:


Echt een prachtig kleurtje is dit! Ik heb als laatste foto een swatch van de oogschaduw mét en zonder oogschaduwbasis:


Deze foto is gemaakt in natuurlijk licht. De linkse swatch is zonder oogschaduwbasis. Het is duidelijk te zien dat de kleur eerder neigt naar een oranje-bruine kleur. De rechtse swatch is dus met de paintpot in 'Painterly' onder de oogschaduw. Bij deze swatch kan je de echte cranberry-red kleur zien, zoals die ook is in de pan.
Ik vind persoonlijk dat de oogschaduw er veel beter uitziet bovenop de oogschaduwbasis.

De paintpots van MAC kosten € 18,95 en zijn verkrijgbaar in vele verschillende kleuren.

De pluspunten:
  • zeer creamy
  • droogt snel tot een huidskleurige base
  • makkelijk in gebruik
  • mooie verpakking
  • grote hoeveelheid
De nadelen:
  • redelijk pricey
  • soms sluit het potje niet goed en moet je het wel een paar keer opnieuw proberen om het dekseltje goed op het potje te krijgen.

En what about you guys? Hebben jullie een MAC paintpot, of overwegen jullie om er eentje aan te schaffen?
See you next time!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten