zondag 13 mei 2012

Oh no, een virus! Wat nu?

Wat nu gedaan, een stomme virus door één of andere stomme link die je (al dan niet per ongeluk) opende. Vloeken, zuchten en misschien een traan later is het tijd om helder na te denken. Eerste gedacht: "oh nee, nu ben ik mijn computer zeker een week kwijt! Ik kan helemaal niet zonder!". Wel, als je dat denkt zat je in de situatie waarin ik verzeild raakte. Het is geen pretje, zeker niet, maar ik heb een oplossing.




Dit is een online bedrijf uit Amerika die je helpt met jouw hardnekkige, irritante virus. Hoe sneller van je computer af, hoe beter dus! Ik begon te chatten met Vinson, mijn nieuwe held. Ik legde mijn probleem uit, denkende dat ik er toch niet vanaf zou geraken! Maar Vinson zei dat hij me kon helpen, ik moest weliswaar een som geld betalen (€63), maar dat zou ervoor zorgen dat mijn geliefd pc'tje binnen de kortste keren weer zou draaien als ervoor. Hmm, interessant, maar ik betrouwde het boeltje niet helemaal...

Toen ik zag dat ze een copyright-teken hadden, met PayPal afrekenden en een Twitter en Facebook Account hadden, ging ik aan de slag. Met mijn hart dat klopte in mijn keel nam ik de Mastercard en vulde de gegevens in. Ik kreeg een mailtje gestuurd van het bedrijf met een code in die ik moest vertellen aan Vinson. 

Hij heeft mij doorheen het gehele proces geleidt. Ik moest TeamViewer installeren, want zo zag ik ook meteen wat hij met mijn geliefd technologisch snufje deed. Vele klikken en een half uurtje later zei hij dat ik moest heropstarten en terug naar de site gaan om hem een double check te laten doen. No worries and chillax want hij zal je elk detail vertellen!

Daar zat ik dan, letterlijk met mijn mond vol tanden, verbaasd naar het bewegend cursortje te kijken op het scherm. Net als een klein kind een ijsje volgt met haar ogen, zoiets. Ik stond letterlijk versteld van hoe technologie geëvolueerd was.

Na enkele double checks en triple checks (snap je 'm?) kon ik weer voort. Met een blije smoel ben ik dan aan dit artikel begonnen. 

Het is niet zo heel goedkoop, maar vergeet niet dan het service voor je neus is! Bij onze fixer betalen we ook €60 en dan moet ik mijn flaptopje een hele week missen. Een instant fix voor 3 onnozele eurietjes meer kan het gemis niet waard zijn.


Ik wou nog eens zeggen dat dit geen advertorial is, zeker en vast niet. Ik word helemaal niet door bedrijven betaald! Maar ik weet dat ik er altijd heel veel last mee heb als mijn pc levenloos is, dus ik wou het even delen! Hopelijk moeten jullie het nooit gebruiken maar hé, het is altijd handig.

Wat een geniaal bedrijf :). Hebben jullie vaak last van virussen? xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten