vrijdag 5 juli 2013

How To: Andere mensen opmaken!



Het is altijd leuk om jezelf op te maken, maar als je anderen kan opmaken en ervoor zorgen dat ze zich goed en pretty voelen, geeft dat toch een extra boost! Als je bent zoals mij, dan ben je heel graag bezig met make-up en kijk je ook naar andermans make-up. 

Aangezien ik verliefd ben op make-up spendeer ik veel tijd aan looks maken op mezelf. Maar dan realiseer ik me dat ik écht niet sta met veel verschillende looks. Dan wil ik toch dat die leuke creaties op iemand staan. Daarom heb ik een cursus gevolgd om te leren hoe je andere mensen het beste opmaakt. Deze cursus heb ik al een tijdje geleden afgerond. Momenteel 'werk' ik ook een beetje als make-up artist, weliswaar het meeste voor bruidjes (in mijn naaste omgeving) of mensen die naar een feestje moeten. But hey, it's a start!
Als jullie ook graag andere mensen willen opmaken, heb ik hier een paar tips:

  • Kijken
Als je andermans make-up wil doen, maar niet direct weet hoe, welke kleuren, welke vorm blush of winged eyeliner, heb ik maar één tip: Kijk naar het gezicht van je 'cliënte' en bestudeer het. Kijk naar de bone structure, de plaatsen waar een natuurlijke highlight zit, waar de schaduwen vallen,... Als je denkt dat je de vorm en de highlight- en schaduwplaatsen goed weet staan, dan kan je beginnen. Als je dat nog een probleem vind, kijk dan naar foto's van mensen met ongeveer dezelfde structuur in hun gezicht en bestudeer hun make-up. Je leert veel door enkel te kijken!
Vergeet ook zeker niet te vragen of je cliënt onlangs last heeft gehad van huidaandoeningen!

  • Eyes come first!


Je maakt het best de ogen eerst op, zodat je eventuele fallout kan wegvegen. Leg een dikke laag poeder onder de ogen en veeg de poeder weg als je klaar bent met de ogen, zo veeg je meteen ook alle fallout weg.
Gebruik niet je eigen eye makeup als je iemand anders opmaakt. Het volledige 'ooggebied' is zeer gevoelig voor infecties en die wil je zeker niet verspreiden!
Het kan natuurlijk wel duur worden om verschillende paletten tweemaal aan te kopen (1 voor jezelf en 1 voor je cliënten), maar zolang je het recreatief doet, is het helemaal niet zo erg dat je af en toe hetzelfde pallet gebruikt.
Vraag ook altijd of je cliënt recent nog infecties of andere aandoeningen heeft gehad rond het 'ooggebied'.



  • Schone handen!
Er is niets minder hygiënisch dan vieze handen als je iemands make-up doet! Zorg ervoor dat je nagels volledig schoon zijn, was je handen voor je begint met het aanraken van het gezicht. Houd ook zeker een hand sanitizer bij, want zo hoef je niet altijd je handen te wassen tussen elke aanraking door.
Aanrakingen liggen trouwens bij elke cliënt anders: sommigen vinden het helemaal niet erg, maar anderen vinden het niet prettig. Een goede tip is om een sponsje (dat je soms bij poeder krijgt en waar een bandje aan is) onder je vingers te leggen. Zo maken je vingers geen rechtstreeks contact met de huid en kan door de warmte van je vingers de eerder aangebrachte make-up niet verpest worden.

Met deze schattige hand sanitizers wil ik de hele tijd mijn handen insmeren! CUTE!

Dit waren de 3 regels die ik tijdens mijn cursus elke keer moest hanteren. Er zijn natuurlijk nog vele andere tips, maar deze vond ik de belangrijkste voor nu!
Maken jullie soms anderen op? Let us know! xoxo Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten