woensdag 28 december 2011

Tips: solden!

Ik kijk altijd uit naar de solden. Zo'n leuke periode! Shoppen zonder veel geld te spenderen, klinkt er dan in mijn hoofd. Hoewel... Het is niet altijd even goedkoop, want als je toevallig veel kleding tegen komt die je dan leuk vindt, of kleding in de nieuwe collectie (herkenbaar, hè?), dan is het opeens niet zo 'goedkoop' meer als je verwachtte... Ik ken het lege-portefeuille-probleem maar al te goed! Enkele tips nodig? Hier komen ze!

  • Neem enkel cash geld mee!
    Hierdoor ga je minder uitgeven, want je ziét wat je aan geld op de toonbank legt. Met een kaart is het maar in het bakje steken en de kaart gaat terug in de portefeuille.
    Als dit nog steeds geen effect heeft op je koopgedrag, leg jezelf dan een soort uitgeefbudget op. Neem bijvoorbeeld het maximum aan geld mee dat je wil uitgeven (dit is niet ál je geld!).
  • Heb ik dit echt nodig?
    Meestal heb je iets niet écht nodig. Een mascara van €15,- kan je best laten liggen als je er thuis nog 3 ongeopende hebt liggen! Dat leuke jurkje uit de nieuwe collectie kan ook best wachten als de kast uitpuilt met kleedjes!
  • Shop kritisch: ga ik dit dragen?
    Klinkt erg bekend in de oren: je twijfelt in de winkel, besluit het dan toch maar mee te nemen, maar je draagt het achteraf tóch niet! Dat is wel echt weggegooid geld, niet? Kritisch zijn is de boodschap!
     
  • Check de sites!
    Zo kan je zien welke winkels zeer goede solden hebben. Als je al lang iets op het oog had, maar je het niet wou kopen vanwege de prijs, is dit echt fijn! Ik heb bijvoorbeeld mijn oog laten vallen op mooie pumps uit de Sacha. Ik hoop dat ze afgeprijsd zijn. Bear with me!

  • Ga niét de eerste dag!
    Ik vind het altijd verschrikkelijk, die eerste dag van de soldenperiode.
    Trekken en duwen doe ik liefst enkel bij het openen van deuren! En als ik dan toch ga, dan kom ik vaak geïrriteerd en met lege handen terug thuis! Teleurstelling alom dus...
  • Sla de duurdere winkels niét over!
    Waarom niet? Wel, ze verkopen goede kwaliteit én het zijn solden! Misschien hebben ze dat jasje wel aan -50% waar jij telkens naar stond te kwijlen als je voorbij de etalage liep!
  • Shop online!
    Want ook online zijn er goede solden! Ongehaast, in joggingbroek, vanuit de zetel kun je alles bekijken en beoordelen! So relaxing.
    Extra tip: ga na op internet of de site een goede return policy heeft. Zo voorkom je dat miskoopjes die voor eeuwig ergens achterin een kast blijven liggen!

Ziezo, dit waren mijn tips om de solden te 'overleven'! Hoe denken jullie over de solden?
Alvast een gelukkig nieuwjaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten