zondag 5 februari 2012

Mijn (slechte) ervaringen: beauty-winkels

Je kent het wel, je loopt in de stad en stapt één van de hemelse winkels binnen. Je hartje klopt snel, je bent helemaal excited, je wilt alles bekijken zodat je zeker niets mist.. En dan krijg je als je binnenkomt meteen een arrogante blik van een verkoopster.. Zucht.

  1. Ik werk zelf ook met klanten (weekendjob), dus ik weet dat mensen ook gewoon een slechte dag kunnen hebben. Dus, ik stap de winkel binnen en ik zeg vriendelijk hallo, want ik word daar ook altijd wat vrolijker en vriendelijker van! Geen hallo terug.. Ik kijk wat rond, vind mijn zin niet. Terwijl ik langs de verkoopster stap, op mijn weg naar buiten, hoor ik dé diepe, arrogante zucht. Ik kon haar gedachten lezen: "Wat kom je hier eigenlijk doen, als je van plan was niets te kopen?".
  2. Laatst stond ik in de H&M (niet echt een beauty-winkel maar soit!), ik stond aan de paskamer en zeg vriendelijk als het mijn beurt is: "Euhm, 4 stuks mevrouw!". Kijkt ze eerst een lange minuut me diep in de ogen à la "denk je dat ik niet kan tellen?". Dan komt ze achter de toog vandaan, stapt ze naar mij en neemt mijn 4 stuks uit mijn handen en telt ze luidop. Zo arrogant!
  3. Ook een perfect exemplaar: in de MAC counter. Vroeger stond er een hele leuke vent, ik schat hem rond 25, perfect gemaquilleerd. Een superspontane kerel! Elke keer dat ik naar de MAC ging verlangde in ernaar dat hij mij zou bedienen! Ik heb hem er al eventjes niet meer gezien, dus ik denk dat hij er niet meer werkt. Nu lopen er twee bitches (de ene al wat arroganter dan de andere, natuurlijk) en ik vroeg vriendelijk: "De losse translucent powder, hebben jullie die nog op voorraad?". Ik kreeg een hele preek over mij gegooid. Kort samengevat: het was voor visagisten, het gaf snel een witte schijn en ik zou er waarschijnlijk niet mee kunnen werken. Excuse me, miss, ik vroeg niet om raad. Ik vroeg om die verdomme losse poeder!

Note van Eva: Ik heb nooit echt een slechte ervaring gehad in beautystores...Ik ben het wel eens met Jani en haar 3de voorbeeld! Die jonge gast die er eerst stond, was enorm lief en behulpzaam. Jani werd toevallig wel bediend door de extreme bitchy girl de laatste keer dat we er samen heen gingen. Het meisje dat mij hielp, was vriendelijker, maar zeker niet zo vriendelijk als haar mannelijke collega (hopelijk nog steeds!) .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten