dinsdag 3 april 2012

Gezonde tussendoortjes!

Ik word vaak hongerig tussen maaltijden door en dan grijp ik al snel naar iets ongezonds (aka een zakje chips). Maar, sinds een tijdje ben ik gezonder gaan eten en heb ik gemerkt dat er best nog veel gezonde tussendoortjes bestaan (die ook écht lekker zijn).

Fruit! 
Aardbeien, frambozen, appelsienen, kiwi's, noem maar op! Zo lekker als tussendoortje. En ze zitten boordevol vitamines, wat wil je nog meer?

Witte yoghurt
Je kan magere yoghurt op zichzelf eten, wat ik heel lekker vind! Persoonlijk doe ik er liefst wat tafelzoetstof bij, want ik vind het anders toch maar een beetje zuur.
Je kan er ook granen of fruit aan toevoegen. Dat vult wat meer! Hieronder een foto van mijn favoriet ontbijt:




Dit is magere yoghurt met muesli en besjes. Superlekker en het vult ook goed!

Groentenreepjes
Als we geen fruit meer in huis hebben ga ik snuffelen bij de groenten. Paprika's, komkommers en wortels zijn mijn favorieten om als snack op te eten.

Rijstwafels
De ene vindt ze goed, de andere moet er niet van weten. Ik ben er verzot op! Het is lekker en het bevat weinig calorieën, what do you want more? Probeer zeker en vast ook eens een variant met chocolade, die zijn heerlijk!


Crackers
Je vindt ze in allerhande varianten tegenwoordig! Mijn favoriet is de 'Italiaanse' variant, geen idee of hij zo noemt, maar hij smaakt alleszins zo! Ze zijn superhandig om mee te nemen omdat je ze ook verpakt kan kopen.


Een bouillonsoepje!
Als je sneller gevuld zit van iets warms is dit zeker een aanrader! Ik neem altijd een kippenbouillon, omdat dat heel erg lijkt op een kippensoepje. Pluspunt: er zitten heel weinig calorieën in!

That's all for now! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Tot de volgende keer :) xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten