maandag 17 september 2012

How To: Eyeliner

Zo'n jaar terug was ik echt SLECHT met eyeliner. Ik kon geen fijn lijntje zetten zonder te bibberen of mijn oogschaduw te verpesten. Sinds dan ben ik meer en meer beginnen oefenen en nu gaat het heel gemakkelijk, alsof ik m'n hele leven niets anders heb gedaan!

Eyeliner maakt of kraakt je look. Ik hou van eyeliner, want je ogen krijgen er meer diepte door en het is nét dat tikkeltje meer dan gewoon wat mascara. 




Dit is mijn before and after shot. Zoals je ziet, eyeliner kan je ogen meer intensiteit geven. 



En op deze foto kunnen jullie duidelijk zien dat je eyeliner helemaal niet overal gelijk moet zijn om een mooi eindresultaat te hebben. 

Nog een paar tips:


  • Werk in stukjes, van de buitenkant van je oog naar de binnenkant.
  • Zet kleine puntjes of streepjes aan je bovenste wimperrand. Deze puntjes verbind je daarna met korte streepjes.
  • Probeer niet in één keer je eyeliner te zetten, want zo maak je het heel wat moeilijker om op beide ogen dezelfde lijn te zetten.
  • Neem je tijd! Doe geen eyeliner op als je nog maar 1 minuut de tijd hebt. Als je echt snel moet zijn, kan je gewoon een angled brush nemen (en die wat nat maken vb. met Fix+ of water),er wat zwarte oogschaduw op nemen en snel een verzorgd lijntje trekken. Werken met oogschaduw is echt heel gemakelijk en vraagt niet veel oefening.
  • Werken met gelliner en liquid liner is niet zo verschillend. Gelliner gaat wat gemakkelijker omdat je werkt met de kwast die jij zelf leuk en handig vindt. Gelliner is ook wat creamier dan liquids, die soms echt héél nat kunnen zijn. Liquid eyeliners kunnen soms wat raar aanvoelen in de hand.
  • Als je echt niet kan werken met liquid liners, probeer dan eens zo'n stift eyeliner. Deze zijn niet zo vloeibaar en zijn more forgiving als je een foutje maakt.
  • Last but not least: Practice makes perfect! Oefening baart echt wel kunst. Probeer wat meer eyeliner te dragen als je naar een feestje moet, zo oefen je al. Of doe zoals ik deed: 's avonds als je niet kan slapen aan de slag gaan met eyeliner!
Houden jullie van liquid eyeliners of gelliners? Of zijn jullie meer pencil girls? Let us know! xoxo, Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten