donderdag 13 december 2012

Hersenen op pauze!

Ik heb het soms moeilijk om mijn brein even te pauzeren. Aan niets meer denken tijdens een pauze in de examenperiode... Is dat wel mogelijk? Ik zit alles in mijn hoofd te herhalen... En nog iets: mijn hoofd zit ZO VOL! Het lijkt net alsof er niets meer bij kan.



Aahhh, eventjes ontspannen. Maar, hoe dan? 

Eventjes een korte wandeling maken is altijd een topper! De frisse lucht, beentjes even strekken, onze rug even ontlasten van die slechte houding... 

Buikje begint te grommen? Shut him up met een lekker kopje thee of koffie! Een stuk fruit is ook altijd goed, natuurlijke suikers zijn voedingsstoffen voor je veel-verslindende hersenen.



Sta je op het punt om het hele boeltje gewoon op te geven? Neem een iets langere pauze (neem een ontspannen bad, lees een tijdschrift...) en geef jezelf een korte peptalk om weer aan de slag te gaan! "Ik weet dat je 't kan!"

Uiteindelijk komt alles wel goed! Probeer de onnodige stress achterwege te laten en bereid je goed voor op mondelinge examens, want als je daar compleet afgaat, voel je jezelf rotslecht!



Nog een laatste tip: probeer goed te slapen! Het is misschien niet makkelijk, maar door te slapen leggen je hersenen alles 'vast'. Als je goed gestudeerd hebt, maar heel slecht/niet genoeg geslapen hebt, kan dit wel eens helemaal verloren gaan!

Veel succes allemaal! Ik duim alvast.


xoxo, Jani

Geen opmerkingen:

Een reactie posten