zondag 11 maart 2012

Contactlenzen vs bril

Ik heb al eventjes een bril en overlaatst vroeg me iemand wat ik verkies: een bril of lenzen? Hmm, moeilijke vraag. Dus ik dacht: ik zal even de pro's en contra's opsommen!

Een bril



Een bril is handig, je neemt hem mee of zet hem op en weg ben je! Let wel, je moet altijd iets meehebben om hem schoon te maken (al is het maar een doekje). Mijn bril wordt continu vuil en krijgt om de 5 minuten een vlekje. Soms frustrerend, maar het gaat er zo weer af!
Als ik zie dat het regent buiten, ga ik toch sneller mijn lenzen kiezen. In de regen lopen met een bril, ik zou er de rietepetiete van krijgen!


Contactlenzen



Lenzen zijn handig, want als het regent merk je er niets van! Toch zijn er vele nadelen aan:
- geknoei met het insteken van lenzen (het duurt even voor je de techniek onder de knie hebt)
- na het douchen voelen ze zo droog aan, dat je bijna verplicht bent ze even uit te nemen
- van het kleinste stofje of vuiltje beginnen je ogen te tranen
- je ogen worden sneller moe
- als je gevoelige ogen hebt kan je ze vaak niet lang inhouden

- voor de zekerheid heb je best een klein flesje lenzenvloeistof bij
- zwemmen is een risico: als je per ongeluk je ogen opent zijn ze verdwenen!


Dit waren enkele nadelen die ik from the top of my head kon bedenken.

Mijn mening:Ikzelf wissel af, naar school draag ik lenzen en thuis draag ik mijn bril, anders worden mijn ogen droog en geïrriteerd. Ik raad ook af om met lenzen te slapen, want je zou wel eens met rode ogen kunnen ontwaken (en dat is geen pretje).

Ziezo, ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Untill next time :) xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten