maandag 2 april 2012

DIY: EHBO pouch

Een EHBO pouch is een klein tasje of iets dergelijks waar je enkele "eerste hulp"-producten in bewaart voor als je ze nodig hebt. Komt altijd van pas en het is ook zeer handig! Het is belangrijk om voor jezelf te beslissen wat je vaak nodig hebt/vergeet. Hieronder twee voorbeelden van mijn EHBO pouches!


De linkse gaat mee als ik meer dan één dag ergens naartoe ga, de rechtse zit standaard in elke tas die ik meeneem (dus ook in mijn rugzak voor school). Ze zijn beiden zeer compact (ongeveer 10cm op 7cm) en handig om bij te hebben!


Dit is de EHBO pouch die ik meeneem als ik meer dan 1 dag ergens naartoe ga. Het is al meegegaan naar werchter en Canterbury. This baby has travelled with me!


Ik ben altijd wel diegene die gestoken wordt door één of ander mini monstertje. Als je een insectenbeet ziet, is het best om de wonde meteen te verzorgen. Anders krijg je sowieso een ontsteking. I learned my lesson!


Medicijnen tegen allerlei pijntjes! Zorg vooral voor een 'all-in-one' product (iets tegen hoofdpijn en buikpijn), iets tegen maagpijn, en iets tegen diarree. You never know when it's gonna hit ya!


Een musthave voor de lensdragers onder ons: lenzenvloeistof! Je moet het ten allen tijde bijhebben, want door het minstje stofje of vuiltje worden je ogen rood en geïrriteerd.


Pleisters! Komen echt altijd van pas. Ik heb snel schaafwonden (ook al voel ik ze niet eens) en dan plak ik er een pleistertje op tot ik het grondig kan verzorgen. Ik hou van de schattige pleistertjes! Maar ik heb nog gewone mee (een kleurige pleister in het midden van je gezicht is niet zo aantrekkelijk, haha!).


Hierbij nog een klein overzichtje van alles wat er in mijn doosje zit. Niet een hele hoop, maar het is alles wat ik nodig heb (naast mijn ander zakje).


Dan is nummer 2 aan de beurt! Dit klein handig dingetje is echt één van de dingen die ik vrijwel altijd bij me heb. It's filled with lovely stuff!


Mijn redder als mijn lippen om hulp schreeuwen. Carmex is a lifesaver.


Een hele hoop medicijnen! Dit is wel echt een kleine voorraad op zich. Maar dat heeft een reden, want veel mensen uit mijn klas weten dat ik het EHBO zakje altijd meeheb.

Dit kon gewoon niet ontbreken: mooie, roze Hello Kitty pleistertjes! For the little booboos ;)


Ik heb het idee dat als de batterij van mijn gsm bijna leeg is, ik dood zal gaan. En daarom: een batterij! Just kidding, soms heb je gewoon geen tijd/plaats om je gsm op te laden! En dan komt het wel handig van pas.


Schuivertjes, speldjes en elastiekjes. Voor meisjes met lang haar is dit altijd handig, tijdens lichamelijke opvoeding of tijdens een practicum kan dit zeer nuttig zijn!


Dit is een stukje vijl: gewoon afgeknipt van een goedkope vijl. Ik haat 'haakjes' in mijn nagels en een vijltje helpt me daarbij!


Ik voel me naakt zonder oorbellen. Vaak als ik haast heb, vergeet ik ze dan ook in te steken en dan gebruik ik deze kleine knopjes.


En bij dat haastgedeelte van daarnet past ook parfum. J'adore van Dior en The Beat van Burberry heb ik met veel plezier in het tasje gegooid. Ze ruiken zó lekker!


Ziezo, een kleine overview van alle dingetjes!

Het is misschien niet altijd even simpel om alles bij elkaar te zoeken, dus ik zal hieronder nog enkele tips geven.
1. Kies enkel dingen die compact zijn en die je vaak 'mist'. Bijvoorbeeld als je iemand bent die snel hoofdpijn heeft, neem dan een 'all-in-one' medicijn mee die je hoofdpijn snel vermindert.

2. Denk aan efficiëntie: een parfumflesje van 30ml is niét handig! Het kan kapot gaan (wat een zonde!) en het neemt gewoon teveel plek in. Neem staaltjes mee! Zo probeer je ook eens nieuwe parfums uit.

3. Kies zorgvuldig.
Ik ben een tijdje verkouden geweest en als ik last heb van mijn neus, krijg ik ook al snel last van mijn keel en oren, daarom dus de keelpastilletjes. Het is gewoon niet handig om bij te houden! Het aluminium papiertje die de pilletjes in het hulsje moet houden, zijn dun en breken snel. Denk daar dus ook aan als je iets gelijkaardig aan het zakje toevoegt.

4. Zoek naar een handig opbergdingetje. Voor de ene is een zakje handig, voor de andere iets dat harder is.


Het zakje is flexibel en doorzichtig. Het doosje daarentegen is hard en je kan er niet doorkijken. Persoonlijk vind ik een zakje handiger, gewoon omdat er meer in kan! Hoewel ik het doosje veel leuker vind door het printje, maar ik gebruik deze als ik op reis ga om mijn sieraden in te steken.
Je kan zo'n zakje of doosje vrijwel overal vinden, het is gewoon een kwestie van zoeken. Het zakje was bij mij van een mini pedicure-set van H&M en het doosje komt van women'secret. Wie zoekt die vindt ;)

Het is ook een leuk cadeautje! Als je echt niet weet wat je een vriendin moet geven, geef haar dan zoiets. Het is praktisch, iedereen kan er wel iets mee doen (en je kan het ook altijd uitbreiden, denk maar aan deodorant, mascara, doorzichtige nagellak enzovoort).

Ik hoop dat jullie het een leuk idee vinden (en misschien ook gaan gebruiken?). Tot de volgende keer! xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten