donderdag 26 april 2012

How to: iced mocha koffie!

Hmm, koffie. Als het lekkere koffie is, sta ik als eerste in de rij. Ik kan er zo van genieten als van een glaasje wijn op een zomeravond. Jep, starbucks heeft superlekkere koffie, maar er zit helemaal geen starbucks in mijn buurt! Dus ging ik even op verkenning. En yes my darling, ik heb zelf iced mocha coffee gemaakt. En lekkere koffie ook nog eens! Smulleeeeeeeeen!

Ik ben de lekkernij aan het drinken as we're speaking, ik heb meteen een heel kannetje gemaakt aangezien ik een beetje teveel koffie had gezet... Not a problem, ik drink het met liefde leeg!


Dus, wat hebben we nodig?
  • anderhalve kop vers gezette koffie;
  • 1 kop koude melk;
  • 3 eetlepels lichtbruine suiker;
  • 1/4 eetlepel vanille-extract;
  • anderhalve eetlepel chocoladesaus/siroop;
  • heeeeel veel ijsblokjes!
 That's it! Toevallig had ik alles in huis, dus dat ging makkelijk. Koffie zetten, alles erbij nemen en in de blender. In een leuke beker gieten en genieten maar!
Het is de perfecte aansluiter op een luilekker dag/avondje. Koekje erbij en klaar is kees!

Happy dat het gelukt is :D
Hope you enjoyed! Vinden jullie koffie lekker? Zoja, wat is jouw lievelingsvariant? xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten