dinsdag 10 juli 2012

Als shoppen een hobby wordt...

Ik shop graag. Heel graag. Vooral met de solden, dan kan ik alle bakken en rekken doorspitten tot ik iets vind dat me aanstaat. Ik doe het graag, of meer zelfs... Ik hou ervan.






Maar dan zijn er 2 dingen waar je vaak mee zit: een overvolle kast waar niets meer bij kan en een lege portemonnee. Waar ik vandaag mee zat? Een overvolle kleding- en schoenenkast (en misschien begin ik ook wel een beetje platzak te worden, blame it on de solden!). Want jawel, schoenen, dat vind ik ook fantastisch leuk om te kopen!


Vandaag keek ik in mijn kledingkast en merkte ik op dat ik echt verzamel. Ik heb kleding van 4 of 5 jaar geleden (hallo pubertje met lelijke kleding!), maar die zijn meteen ook enkele maten geleden zijn... Jep, confrontatie #1: vermageren! Kleef direct maar een sticker met "urgent" op mijn voorhoofd, want het is hoognodig.


Confrontatie #2 was ook niet veraf, want toen ik al die broeken en hoodies aan het doorzoeken was (die ik overigens bijna nooit aandoe) besefte ik pas hoeveel geld dit alles moet gekost hebben. Dure pulls (Tommy Hilfiger, WESC.. ) en dure broeken (Armani, Levi's...) waarvan ik het aantal keer dat ik ze werkelijk aanhad op één hand kan tellen (passen inclusief). Zucht...


Confrontatie #3 kwam nog dichterbij: ben ik shopverslaafd? Ik zag laatst de film "confessions of a shopaholic" en jup, mijn wereld word net iets mooier als ik shop. En daarna wordt alles terug normaal en moet ik opnieuw shoppen... Shoppen is een soort therapie voor mij: ik word er rustig en gelukkig door. Maar achteraf merk ik the damage ook wel in mijn portefeuille: platzak!


Zou ik het aankunnen om enkele maanden niets te kopen? Of misschien één maand om te beginnen, gewoon om eens te testen hoe goed ik hierin ben. Dan begon een stemmetje in mijn hoofd het uit te stellen: "Tot na de solden.. Of nee! Tot na de vakantie, maar dan moet ik eigenlijk winterkleding kopen?". Dilemma, GROOT dilemma!


Maar ik heb besloten dat ik ga vermageren, maar op een gezonde manier. Ik ga gezond eten, een soort knopje omdraaien in mijn hoofd en een stuk fruit nemen in plaats van een zakje chips. Ik eet graag fruit, dus dat zou geen probleem moeten vormen! En het shoppen ga ik afbouwen, ik ga een lijstje maken met wat ik nodig heb en enkel dat wat op het lijstje staat mag ik kopen. Met hele kleine uitzonderingen hier en daar (buitenkansjes, je snapt me wel). 




Maar een mooie, grote inloopkast hebben zal toch altijd één van mijn dromen blijven. Hopelijk wordt ze ooit vervuld, want ik heb veel plaats nodig voor al mijn kleding en schoenen!


Hope you enjoyed reading it! Hoe graag shoppen jullie? xoxo

1 opmerking:

  1. Hey :) Thanks so much for the lovely reaction! We'll definitely check out your blog! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen