zondag 5 augustus 2012

All About: Microdermabrasie

Microdermabrasie is iets vrij recent op gebied van huidbehandelingen. Misschien heb je het al eens hier of daar opgepikt, maar hoe het nu exact werkt, blijft de vraag.



Dat ben ik even nagegaan voor jullie! Microdermabrasie is een behandeling van de huid (meestal het gelaat) dat ook wel eens 'zandstralen van de huid' wordt genoemd. Er zijn verschillende varianten: grove of kleine korrel, met zand of met diamanten... Het is maar precies wat jouw huid nodig heeft.

Wat het apparaat doet, is de bovenste laag van je huid "verwijderen". Hierdoor zal de huid meer even en egaler worden. Met meer even bedoel ik dat je geen bultjes meer hebt op je gezicht en met egaler bedoel ik dat eventuele littekentjes van acne en dergelijke stilaan lichter zullen worden naarmate de behandelingen toenemen.




Enkele dagen geleden heb ik mijn eerste microdermabrasie-behandeling gehad. Wat ik van de eerste behandeling merk, is dat mijn huid meer even is. Ik heb vooral grote poriĆ«n en onderhuidse acne en daarin heb ik al wat verbetering in gemerkt. 



Het enige nadeel is dat je vooral de eerste dagen de zon moet vermijden. (Niet zo'n groot probleem in BelgiĆ«.) En dat je gezicht voor de eerste 3 uur toch wel wat rood zal zijn, dus je kan het niet "snel snel" eventjes laten doen, laat het ofwel 's avonds doen, ofwel als je eens een hele dag voor jezelf hebt! 


Wat vinden jullie van microdermabrasie?

1 opmerking: