donderdag 30 augustus 2012

First Impression: Sigma

Ik keek echt al heel lang uit naar mijn Sigma brushes! Toen ik ze had, moest ik ze wel meteen uittesten. Luckily heb ik me nog even kunnen bedwingen zodat jullie foto's hadden van mooie ongebruikte kwasten, haha!


Superhandig, zo'n folder waarin je elke fuctie van elke kwast kan bekijken!
Sigma party!


Oke, eerst de individuele kwast die ik heb besteld. Dit is de Sigma E25 Blending kwast. Like I said, ik wil deze vooral eens vergelijken met de MAC 217 blending kwast. Voor zover ik al heb gekeken, was er alleszins niet zo'n huge verschil tussen de twee kwasten.
Deze kwast is so fluffy I wanna die! En ook zo zacht, aaaaah....

Next up: de Performance Eyes Kit. Deze kit bevat 8 brushes, allemaal voor de perfecte ooglook te maken. Ik wil al op voorhand zeggen: de kwaliteit is vergelijkbaar met de MAC kwasten. Deze kwasten zijn erg goed gemaakt en zien er stevig uit. De haartjes zijn allemaal synthetisch en ik heb de indruk dat ze niet zullen uitvallen.


Elke brush zit apart verpakt om er voor te zorgen dat ze intact blijven.



Deze twee kwasten zijn een beetje fluffy en daarom dus great for blending!
De E36 vind ik echt fantastisch! Hij blend echt mooi, so no more harsh lines!
De E47 is handig voor als je echt een defined, maar zachte crease wilt.




De eyeliner brush is echt teenieweenie. Ik heb nog niet vaak zo'n fijn eyelinerpenseel gezien!
De waterline liner wordt echt zeker weten mijn favoriete kwast!
De tightline liner is echt handig, want hij is lang. Dus is het geen probleem om je tightline te linen.



Voor deze E21 te gebruiken, moet ik nog een beetje zoeken. Ik smudge niet veel mijn eyeliner, dus ik zal dat wat meer moeten doen!



Deze twee kwasten zijn gewoon shaders, dus je kan ze makkelijk gebruiken om een kleur op je gehele ooglid aan te brengen.
De E46 is specifiek voor de inner corner. Hier breng je meestal een highlighter aan en deze kwast is echt zeer precies!
De E56 daarentegen kan je gebruiken voor het hele ooglid, of de helft, of een derde,of.. you know what I mean, right? Deze kwast is dubbel zo breed als de E46.

En dan nu de kit waarnaar ik het meest uitkeek: De Synthetic Essential Kit! Ik had echt nood aan goede facebrushes en ik wou deze kit zeker uitproberen. Jammer maar helaas, een paar dagen nadat ik mijn bestelling had geplaatst, releaste Sigma dezelfde kit, maar met nog twee extra brushes (P88 en F88). Deze heb ik dus niet in mijn kit, alhoewel ik ze wel wil... Sad face.
Maar hoe dan ook, ik ben echt superblij met deze set, echt suuuuuuuperblij! 
Whieee, more eyecandy!


Deze kit bestaat uit 2 doosjes: De Synthetic Precision Kit en de Synthetic Kabuki Kit. Ik begin alvast met de Precision Kit





In deze kit zitten 4 kwasten, elk apart verpakt binnenin een grote verpakking. Over de haartjes van de kwasten zitten ook nog beschermhoesjes, handig!

My precious little brushes, how I love you!


Om te beginnen: de flat en de tapered brush.
De P80 kan je gebruiken voor concealer op kleine plekjes en imperfecties.
De P86 is zeer handig voor concealer onder je ogen, rond je neus en rond je mond aan te brengen en te blenden.



De P82 is bedoeld om oogschaduwbasis op je ooglid aan te brengen, maar je kan hem ook gebruik voor exact powder placement, bijvorbeeld onder je ogen om je concealer te setten.
De P84 kan je gebruiken om extra dimensie te geven aan je bronzer of blush.

And now... (drumroll) de Synthetic Kabuki Kit! Eigenlijk zijn de 4 brushes in dit doosje grotere versies van de brushes in de Precision Kit. Dit is wel handig, want zo kan je grotere oppervlaktes in één keer maquilleren. 




Net als bij de Precision Kit zijn ook deze kwasten apart verpakt binnenin een grotere verpakking.

Feels and looks like heaven, doesn't it? Oke, een beetje overdreven...



For starters, de foundation brushes.
De F80 is een favorietje van vele guru's en bloggers in beautyland! Je kan deze gebruiken om vloeibare foundations aan te brengen op je gezicht. Deze kwast kan je ook gebruiken om je foundation te buffen, dwz, goed inblenden in je huid.
De F82 is geschikt om minerale producten (poeder, foundation) te blenden op je gezicht.



De F84 is bedoeld voor bronzer aan te brengen op de huid, voor die sunkissed look. Hij is ook heel handig voor cream blushes.
De F86 is dan weer handig voor highlighter aan te brengen, aangezien hij tapered (dus een beetje rond) is. Superhandig!

Zo, dat was het! Als ik deze kwasten wat langer heb en ik weet voor wat ik ze allemaal ga gebruiken, zet ik een echte review online, met voor- en nadelen, favo's en not so favo's! 
Wat denken jullie van Sigma kwasten? Iets voor jou? Of helemaal niet? Welke kwast zou je willen hebben? Let us know! xoxo Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten