zaterdag 18 augustus 2012

Sponge battle: H&M versus MAC

Mijn hart maakte even een sprongetje toen ik laatst bij H&M liep. Een make up spons! Het hing daar, voor mijn neus, zomaar, uit het niets. In mijn hoofd zag ik regenbogen en eenhoorns: het wonder is geschied! Zou de H&M spons het kunnen opnemen tegen de MAC spons?

Als het op foundation aankomt, gebruik ik het liefst een spons. Geen plat rondje, nee, een ronde spons waar ik alle kanten mee op kan! En tot voor kort kon ik die alleen bij MAC verkrijgen. Slik, 16 euro, voor een spons die je best elke 3 maand veranderd. Hij gaat natuurlijk niet voor eeuwig mee... Dus dan wordt het opeens een rib uit je lijf. 

De MAC spons is zacht, roze en heel veerkrachtig. Hij verliest zijn vorm niet, wat handig is! Maar hij wordt wel zachter naarmate hij wat meer gebruikt wordt. En dan ben je de controle helemaal kwijt over dat ding, want dan doet hij niet wat je wil. Vlekken en strepen in my face? Hell no, give me a new one! Maar, dan staat die 16 weeral naar me te lachen. Dilemma, dilemma... Maar ik ga mijn vingers niet gebruiken, dus ja oké, alsjeblieft MAC, hier heb je 16 pingpings.

Maar H&M hield een oogje in het zeil (you gotta love that) en zag dat er iets miste... Een goedkope, ronde make up spons! Yes baby, een gat in de markt wat mij betreft, want ik was helemaal blij toen ik dat dingetje zag hangen.


Let's compare these babies: 

De MAC spons

voordelen:
+ hij is zacht (en roze)
+ werkt goed
+ een bolle én een puntige kant

nadelen:
- snel vlekken die er niet meer uitgaan
- verslijt vrij snel
- rib uit je lijf

De H&M spons

voordelen:
+ hij is wat steviger (en roze)
+ doet wat je wil (veel controle)
+ goedkoop! (€2,95)
+ bolle en puntige kant


nadelen:
- moeilijker om te wassen (omdat hij steviger is)


Ik vind het geen moeilijke beslissing. H&M heeft deze overduidelijk gewonnen!


Wat vinden jullie van make up sponsjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten