maandag 3 september 2012

Personal: Getting Healthy #1

Ik voelde me niet lekker meer in mijn vel: geen conditie, mijn broeken worden een beetje te klein, mijn buikje werd net iets te rond... Het welbekende probleem! Maar sinds een weekje heb ik mijn hele leventje zeg maar omgegooid. Ik ga gezond eten en drinken, sporten, goed slapen, kortom alles wat goed voor je is. Hoe ga ik dat doen?




Bye bye frisdrank! Ik drink vanaf nu alleen nog maar water. Oke, af en toe een cola light bij het eten mag wel eens, maar niet elke dag! Maar ik drink graag water, dus dat zou moeten lukken! Mijn doel is ook om minstens 1,5 liter water per dag te drinken. (Als je zoveel drinkt per dag, heb je ook veel langer een vol gevoel waardoor je minder snel gaat grijpen naar snoepgoed!)

Fruit in plaats van snoep. Nectarines, druiven, bananen, frambozen, aardbeien, (water)meloenen, ik lust het allemaal zo ontzettend graag! Als ik een tussendoortje wil (maximum 2 per dag) dan is het sowieso fruit. Crackers mag heel af en toe ook wel eens.

Sleur je hele gezin erin mee! Zoek lekkere, gezonde gerechtjes op internet en probeer ze uit. Wie weet wordt het wel je lievelingsgerecht! 





SPORTEN! Sport wordt mijn beste vriend! Het wordt ook gewoon leuker naarmate je meer conditie hebt. De eerste keer joggen is altijd een hele klus (ik ben net terug en nog half buiten adem...). Maar als je doorzet en zo'n 3 keer per week gaat joggen, is het best wel nog gezellig. In de winter is joggen niet altijd even makkelijk, maar dan kun je andere dingen doen: zwemmen (baantjes trekken), squashen, fitnessen. Als je het wilt, is er altijd een weg!


Doorzetten, doorzetten, puffen en opnieuw doorzetten. Anders raak je er gewoon niet! Ik heb een heel goed doel voor ogen en ik wil dat bereiken. Zoek motivatieplaatjes op (deze site bijvoorbeeld) of doe het samen met een vriendin. Het is ook best leuk om voor, tijdens en na foto's te maken, zo zie je echt een verschil! Jij ziet namelijk niet over er zoveel met jouw 
lichaam gebeurd, je ziet het elke dag.




NIET dagelijks wegen! Het geeft een heel slecht beeld weer, want dan lijkt het of je schommelt en zie je ook niet meteen grote veranderingen. Het is veel leuker om je om de week, of misschien wel twee weken te wegen. Dan zie je pas een grote verandering! 

Beloon jezelf! Een voorbeeld: als er 2 kg af is, mag ik gaan shoppen. Of, als er 5 kg af is, mag ik mezelf laten verwennen bij een salon. Beloon jezelf nooit met (ongezond) eten, daar krijg je achteraf spijt van!


Heb jij een gezondheidstip? xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen